Fransa'da hükümet masaüstü bilgisayarlarını Linux'a geçiriyor ve her bakanlığın 2026 sonbaharına kadar uygulama planını resmileştirmesi gerekiyor.
Fransa, Linux masaüstü bilgisayarlarını ulusal dijital egemenlik stratejisine dahil etti. Fransa’nın Bakanlıklararası Dijital Müdürlüğü olan DINUM (France’s Interministerial Digital Directorate) , Windows’tan Linux iş istasyonlarına geçiş yaptığını duyurdu.
Resmi bir hükümet basın açıklamasına göre, bu değişiklik, Avrupa dışı dijital teknolojilere olan bağımlılığı azaltmak için daha geniş bir girişimin parçası.
Hükümetin açıklamasına göre iş istasyonu evrimi bölümü, DINUM'un Windows'u Linux sistemleriyle değiştireceğini doğruluyor. Basın bülteni ayrıca, kamu operatörleri de dahil olmak üzere her bakanlığın, 2026 sonbaharına kadar masaüstü sistemleri, işbirliği araçları, antivirüs yazılımı, AI, veritabanları, sanallaştırma ve ağ ekipmanlarını ele alan bir plan geliştirmesini gerektiğini belirtiyor.
Bu girişim standart bir masaüstü göçünün ötesine uzanıyor. Fransa, Linux'u egemenlik, birlikte çalışabilirlik ve yabancı satıcılara bağımlılığı azaltmaya odaklanan daha geniş bir politikanın parçası olarak konumlandırıyor. Duyuru doğrudan bakanlıklar arasında dijital stratejiyi denetleyen DINUM'dan geldiğinden, yerel bir pilottan veya izole bir idari projeden daha büyük önem taşıyor.
Gördüğünüz gibi, bu büyük bir olay. Bu bir sızıntı, söylenti ya da resmi olmayan bir plan değil. Avrupa’nın en büyük hükümetlerinden birinden resmi bir deklarasyondur ve Linux’un daha geniş bir stratejinin parçası olarak Windows iş istasyonlarının yerini almasını amaçlıyor.
Geçişin boyutu, bu yılın ilerleyen zamanlarında bakanlık düzeyindeki planlara bağlı olacak, ancak Fransa Linux masaüstü bilgisayarlarını ulusal dijital egemenlik gündeminin önemli bir bileşeni haline getirdi. Şimdilik, hangi dağıtımların kullanılacağı konusunda belirli bir ayrıntı yok, çünkü bu karar daha sonra gelecek.
Darısı ülkemizin başına.
Kaynak (Fransızca):

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder